2018. október 3., szerda

Slap Boka - azaz Boka vízesés

Szlovéniai kiruccanásunk második napjára borongós időt, délutánra pedig esőt jósoltak így két rövidebb túrát terveztünk megejteni. Az első utunk a Boka vízeséshez (szlovénül Slap Boka) vezetett.

Kobarid felől Bovec felé autózva, a Zaga nevezetű falucska után egy parkolóban tettük le a kocsit és gyalog vágtunk neki túránknak. A vízesést sajnos a túraútvonalak nehézsége miatt nem tudtuk teljesen megközelíteni, de egy szuper hegyi kilátóhoz felkaptatva közelebbről megcsodálhattuk. A kilátóba vezető út nagyon kedvemre való volt, még annak ellenére is, hogy néhol nagyon magas lépcsők, meredek partoldalak voltak benne. Az erdőben sétálva valahogy az az érzésem támadt, hogy mennyire filmbe illő ez a táj!

Úton a kilátó felé

Fentről a kilátóból

Maga a vízesés 730 m magasan tör elő a sziklafalból a felszínre. A kilátóból a látvány sajnos nem adja vissza az élményt, de igyekeztem az objektívvel közelebbre is fókuszálni.  A vízesés ott van ám, és bár  a kilátóból kicsikének tűnik, mégis 144 m magas és 12 m széles zuhatag.

Óriási kősziklák között robog tovább az Isonzó felé.

Itt aztán a felszín alatt teljesen eltűnik, így a kilátóból lesétálva bemásztunk a kiszáradt Boka torkolatba is.
Képzeljük el tavasszal, olvadás után micsoda vízmennyiség lehet itt!

Jobbra az Isonzó

2 megjegyzés:

1. Vannak "háborús" folyók..., az Isonzó is.
    Csak nézem, szép helyeken jártatok.

VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, belegondolni is szörnyű, hogy ezeken a gyönyörű vidékeken micsoda véres harcok folytak :(